Perut Tenang, Hari Riang [Sisshaklee Membantu]




Hi semua,
Nama saya Shikin 😃

Saya adalah pengedar sah produk SHAKLEE yang sentiasa ada untuk membantu secara menyeluruh.
(Shaklee ID : 1315833) (click disini untuk post pengenalan)

Hubungi Saya?

Anda boleh menghubungi saya melalui medium dibawah :

📱 Phone : +6017 690 6373  (klik link untuk terus ke whatsapp)
📱 Facebook : Shikin Amnan (klik link untuk terus ke FB Page)


Apa Itu Gastrik?


Gastrik merupakan satu penyakit yang menyebabkan ketidakselesaan dibahagian perut. Penyakit gastrik ini merbahaya kerana ia boleh menyebabkan keradangan dan ulser yang merosakkan lapisan lapisan yang melindungi perut kita. Gastrik terbahagi kepada 2 jenis iaitu:
  • Gastritis (Keradangan di lapisan mukosa)
  • Peptic Ulser (Luka pada bahagian yang lebih dalam)

Jika ulser terbentuk didalam usus atau perut, ini boleh menyebabkan jangkitan kuman yang membawa kepada penyakit lain yang tidak diingini. 

Bagaimana Gastrik Berlaku?


Gastrik berlaku atas beberapa factor tetapi faktor yang paling utama gastrik adalah daripada asid yang terbentuk dalam perut kita..

Secara semula jadi, sel perut kita menghasilkan asid hidroklorik (dengan pH 1 hingga pH 2) yang berfungsi mencerna makanan. Asid ini sangat kuat dan jika terkena tangan, kulit akan terkakis. Sel perut pula mempunyai pelindung daripada kesan asid hidroklorik dikenali sebagai lapisan mukosa (lapisan pertahanan).

Asid hidroklorik dikeluarkan ketika proses pencernaan daripada makanan berlaku. Manakala gastrik berlaku apabila ketidakseimbangan kekuatan asid hidroklorik dengan lapaisan pertahanan perut yang membawa kepada terhakisnya lapisan perut dan terjadinya ulser.

Ulser merupakan sejenis luka terbuka dan darah boleh dikesan dalam muntah atau najis.
Oleh kerana itu kita selalu rasa ketidak selesaan perut walaupun selepas makan dan kadang kadang membawa kepada rasa loya, pedih ulu hati dan lemah badan.
Antara cara yang akan dilakukan untuk mendiagnos ulser perut adalah melalui skop seperti dalam rajah dibawah yang pastinya akan mengakibatkan kos yang tinggi

Bagaimana Produk Shaklee Membantu ?

🥛 ESP
Protien soya didalam ESP mengandungi indeks glisemik (GI) rendah yang dapat membantu mengekalkan tahap insulin dan gula darah yang sihat, mengekalkan rasa kenyang yang lebih lama dan memberikan anda tenaga berterusan untuk sepanjang hari.  


ESP membantu membina semula sel-sel di lapisan mukosa perut yang rosak dan menipis akibat makanan berasid yang kita makan dan kaya dengan kacang soya yang terpilih yang bersifat alkali dan mampu membantu meneturalkan lebihan asid hidrolik yang dirembeskan oleh kelenjar perut tadi.


🍀 Peppermint Ginger Plus
Kombinasi 4 herba iaitu Pudina, Halia, Pokok Adas (Fennal) dan Cekur Manis (Anise) yang sangat baik untuk kesihatan perut.
  • Pudina dapat membantu melegakan otot perut dan masalah penghadaman.
  • Halia dapat meransang rembesan enzim Salvia bagi proses pencernaan makanan dan dapat melegakan ketidakselesaan perut.
  • Pokok Adas membantu menghilangkan kembung perut dan dapat menghilangkan sakit perut.
  • Cekur Manis dapat melegakan masalah pencernaan.

🍃 Alfafa Complex
Alfafa merupakan makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid dan menghilangkan toksin dari badan.

🍇Vivix
Vivix yang kaya dengan ramuan anti oksidan dan mampu untuk membina dan memelihara sel sel yang rosak dan sekaligus mengurangkan inflamasi. 

Jangan lupa dapatkan produk Shaklee yang mampu melegakan masalah gastrik dan bersesuaian bajet anda dengan shikin 😊

Hubungi Saya?

Anda boleh menghubungi saya melalui medium dibawah :

📱 Phone : +6017 690 6373  (klik link untuk terus ke whatsapp)
📱 Facebook : Shikin Amnan (klik link untuk terus ke FB Page)


Disclaimer: 
Produk kami bertujuan membantu menyelesaikan masalah anda dan kandungan dalam laman ini TIDAK bertujuan untuk menggantikan nasihat perubatan doktor anda atau rawatan hospital. Jangan sesekali mengabaikan nasihat doktor anda, atau kelewatan mencari rawatan. Kesan produk adalah berbeza untuk setiap individu.








Comments