Badan Bertenaga, Muka Ceria [Sisshaklee Membantu]





Hi semua,
Nama saya Shikin 😃

Saya adalah pengedar sah produk SHAKLEE yang sentiasa ada untuk membantu secara menyeluruh.
(Shaklee ID : 1315833) (click disini untuk post pengenalan)

Hubungi Saya?

Anda boleh menghubungi saya melalui medium dibawah :

📱 Phone : +6017 690 6373  (klik link untuk terus ke whatsapp)
📱 Facebook : Shikin Amnan (klik link untuk terus ke FB Page)


Ini kisah saya ?

Shikin seorang Sales Engineer dalam bidang Chemical dan Oil & Gas Industry, jadi jadual kerja shikin sangat padat dengan jadual travel untuk berjumpa client lagi lagi shikin kena jaga client di bahagian pantai timur. Bila shikin travel jauh jauh nih, badan shikin akan rasa letih, lesu dan jet lag.

Shikin juga perasan kalau shikin letih, shikin akan stress, malas dan tak produktif yang akhirnya shikin akan hilang focus dalam kerja yang shikin buat. Haa tahu tahu jelah, bila dah hilang focus nih, kita akan mudah untuk buat careless mistake. Bila buat salah, kena lah marah dengan boss dan ended up jadi lagi stress 😣

Punca Keletihan ?

Badan letih sebab tak cukup rehat, betul tak ? Tapi,  itu mungkin 20 -30% je yang mendorong badan kita letih. Tapi yang sebenarnya adalah cara hidup kita dan cara pemakanan kita.





Bila badan letih, mesti lagi malas nak bersenam atau beriadah kan sebab kita rasa aktiviti fizikal akan menghabiskan tenaga dan membuatkan kita jadi lagi letih.  Tapi tahukah anda, Kerry J. Stewart, Professor Perubatan dan Pengarah Klinikal dan Penyelidikan Fisiologi Senaman di Johns Hopkins University School of Medicine menyatakan bahwa senaman boleh meningkatkan tenaga, kecekapan fungsi organ serta kualiti hidup secara keseluruhan.




Selain dari itu, tabiat pemakanan yang tidak seimbang juga mendorong badan kita untuk menjadi cepat letih dan lesu. Apabila badan kita tidak mempunyai nutrisi yang lengkap untuk berkerja sepanjang hari, badan kita akan mudah berasa letih dan senang dijangkiti penyakit.


Bagaimana Produk Shaklee Membantu ?

🌱 Vita-Lea
Terdiri dari 12 vitamin dan 7 mineral yang menyediakan nutrisi yang lengkap dalam badan sekaligus memberi tenaga sepanjang hari. Ia dihasilkan dengan kaedah ‘Explo-tab’ yang mempu larut dalam air dan juga tubuh manusia dalam jangka masa yang pantas.


💊 B-Complex
Mengandungi B1 yang mampu menukarkan karbohidrat kepada tenaga dan juga vitamin B yang lain yang dapat melawan tekanan dan stress.


🧠 COQHealth Plus
Mengandungi Coenzyme Q10 (CoQ10) yang meningkatkan tahap tenaga, menambahkan stamina dan mengurangkan kelesuan. CoQ10 juga mampu meningkatkan tenaga jantung dan organ badan lain yang bekerja keras seperti buah pinggang, hati, pancreas dan paru paru.


🥛 ESP
Protien soya didalam ESP mengandungi indeks glisemik (GI) rendah yang dapat membantu mengekalkan tahap insulin dan gula darah yang sihat, mengekalkan rasa kenyang yang lebih lama dan memberikan anda tenaga berterusan untuk sepanjang hari.


🍇 Vivix
Ramuan Muscadine Grape didalam vivix mempunyai profil polyphenol yang sangat popular dengan peranannya sebagai anti oksidan. Anti oksidan yang tinggi menggalakkan biogenesis (pembentukan baru) mitochondria untuk meningkatkan tahap tenaga didalam sel. 

Jangan lupa dapatkan produk Shaklee yang mampu memberikan anda tenaga sepanjang hari dan bersesuaian bajet anda dengan shikin 😊

Hubungi Saya?

Anda boleh menghubungi saya melalui medium dibawah :

📱 Phone : +6017 690 6373  (klik link untuk terus ke whatsapp)
📱 Facebook : Shikin Amnan (klik link untuk terus ke FB Page)


Disclaimer: 
Produk kami bertujuan membantu menyelesaikan masalah anda dan kandungan dalam laman ini TIDAK bertujuan untuk menggantikan nasihat perubatan doktor anda atau rawatan hospital. Jangan sesekali mengabaikan nasihat doktor anda, atau kelewatan mencari rawatan. Kesan produk adalah berbeza untuk setiap individu.

Comments