Tulang Sihat, Muka Tak Kelat [Sisshaklee Membantu]

Hi semua,
Nama saya Shikin 😃

Saya adalah pengedar sah produk SHAKLEE yang sentiasa ada untuk membantu secara menyeluruh.
(Shaklee ID : 1315833) (click disini untuk post pengenalan)

Hubungi Saya?

Anda boleh menghubungi saya melalui medium dibawah :

📱 Phone : +6017 690 6373  (klik link untuk terus ke whatsapp)
📱 Facebook : Shikin Amnan (klik link untuk terus ke FB Page)


Pernah tak ?

Tengah berjalan jalan atau membuat kerja, tiba tiba kaki rasa semut semut ataupun lutut rasa ngilu dan lenguh atau pun bila berpijak lama tumit rasa mencucuk cucuk dan takboleh berdiri lama?

Ini merupakan tanda tanda anda mengalami masalah tulang dan sendi.

Gambar diatas merupakan pandangan mikroskopik tulang manusia. Gambar disebelah kiri merupakan gambar tulang seorang wanita yang sihat berumur 75 tahun dan gambar disebelah kanan merupakan  gambar tulang seorang wanita berumur 45 tahun yang menghidapi osteoporosis.

AWAS !

Osteoporosis bukan sahaja mengurangkan jisim tulang malah merosakkan struktur tulang badan.


Kenapa ini berlaku ?

Keradangan sendi atau lebih dikenali dengan osteoarthritis terutama dibahagian peha, lutut, tangan dan tulang belakang ini berlaku disebabkan oleh beberapa factor, iaitu :
·        Faktor usia yang semakin meningkat.
·        Berat badan yang berlebihan
·        Cecair synovial akan menjadi semakin berkurangan.
·        Geseran tulang bersama-sama dengan tisu sekeliling yang menyebabkan kerosakkan di   kawasan tersebut seterusnya mengakibatkan keradangan dan kesakitan.



Langkah Langkah Mengatasi ?

🍼 Pengambilan Nutrisi Secukupnya
Pemakanan yang sihat dapat memberikan nutrisi secukupnya kepada tulang dan sendi. Tulang yang sihat memerlukan 1000 – 1200mg kalsium. Jika pemakanan anda tidak cukup nutrisi, amalkan supplement ini kerana jika badan akan menghakis tulang untuk mendapatkan kalsium.
 (Click disini untuk sumber nutrisi tulang)

🌿 Pengurangan Berat Badan
Pengurangan berat badan dapat mengurangkan masalah tulang dan sendi terutama bahagian tumit. Tulang di bahagian tumit merupakan tulang yang paling keras. Ini kerana sesuai dengan posisinya yang menampung seluruh jisim badan. Jika badan terlalu berat hal ini akan menyebabkan tulang dan saraf di bahagian tumit menjadi keradangan.
(Click disini untuk sumber bacaan)

😞 Elakkan Dari Terjatuh
Ramai orang cakap “ Alaaa, kalau benda nak jadi. Jadi jugak” tapi kita sebenarnya ada pilihan untuk berhati hati. Jadi hati hati ketika melangkah untuk mengelakkan perkara yang tidak diingini berlaku.



Bagaimana Produk Shaklee Membantu ?

🍖 Ostematrix telah diformulasikan dengan gabungan kalsium, magnesium, vitamin D, Boron, Manganese, kuprum dan Zink.



🐟 Omega Guard yang mengandungi EPA & DHA berfungsi untuk mengurangkan keradangan dengan mengurangkan pengeluaran enzim yang menghakis rawan dan menyebab sakit sendi.



💊 B12 dalam B-Complex dapat membantu dan mengawal kesihatan sistem saraf.


🍇 Vivix adalah minuman yang diformulasikan untuk menyokong ketahanan sel dan membentuk DNA. Selain itu, vivix antara produk yang mempunyai anti oksidan yang tinggi. Anti oksidan yang tinggi dapat membantu pembentukan kolegen sekaligus mempercepatkan penghasilan tulang baru.


Jangan lupa dapatkan set sendi yang bersesuaian dengan masalah dan bajet anda dengan shikin 😊

Hubungi Saya?

Anda boleh menghubungi saya melalui medium dibawah :

📱 Phone : +6017 690 6373  (klik link untuk terus ke whatsapp)
📱 Facebook : Shikin Amnan (klik link untuk terus ke FB Page)


Disclaimer: 
Produk kami bertujuan membantu menyelesaikan masalah anda dan kandungan dalam laman ini TIDAK bertujuan untuk menggantikan nasihat perubatan doktor anda atau rawatan hospital. Jangan sesekali mengabaikan nasihat doktor anda, atau kelewatan mencari rawatan. Kesan produk adalah berbeza untuk setiap individu.

Comments